Værdigrundlag

Kongerslev skoles værdigrundlag
Med udgangspunkt i Aalborg kommunes skolepolitik lægges der særlig vægt på følgende:

• ”Trivsel og udvikling”: at skole- og fritidsdel fremstår som et sted, hvor børn og voksne trives og udvikler sig, og hvor der er plads til megen forskellighed.
  • ”Faglighed, medansvar og livsduelighed”: at give børnene mulighed for at udvikle sig alsidigt (fagligt, personligt og socialt) til livsduelige mennesker, der aktivt kan indgå i et demokratisk samfund i stadig forandring.
  • ”Målsætning og evaluering”: at opstille målsætninger for- og evaluere undervisningen samt elevernes udbytte heraf.
  • ”Skole/hjemsamarbejde”: at fremme et velfungerende skole/hjemsamarbejde og et højt informationsniveau.
  • ”IT”: at eleverne opnår grundlæggende kendskab til og færdighed i at anvende relevante informationsteknologiske værktøjer.
  • ”Den æstetiske, musiske og kreative dimension”: at det æstetiske, musiske og kreative medtænkes i alle skolens aspekter.
  • ”Sundhed”: at sætte fokus på elevernes sundhed og den grønne dimension

MOTTO: Skolen er ikke kun en bog!