Princip for fagfordeling og skemalægning
Fagfordeling
Det bærende princip i fagfordelingen er elevens tarv.
-Lærernes kvalifikationer danner grundlaget for fagfordelingen, idet det tilstræbes, at faglærere har linjefagsuddannelse eller tilsvarende kvalifikationer i det fag, de underviser i.
-Vi tilstræber, at man ikke varetager mere end ét klasselærer-hverv.
-Der er mulighed for at bruge modellen for tovholder/kontaktlærer på alle skolens klassetrin.
-Det tilstræbes, at færrest mulige lærere underviser i mere end en fase.
Skemalægning
Det bærende princip er elevens tarv, men derudover ønskes følgende forhold omkring pædagogisk hensyn, elevskemaet og lærerskemaet i størst muligt omfang tilgodeset.
• Pædagogiske hensyn:
a. Klasselæreren har undervisning i sin klasse så mange ugedage som muligt .
b. Ønsker om dobbelttimer / enkelttimer søges opfyldt .
c. Ønsker om parallellægning af timer for at kunne samarbejde på tværs af klasser søges opfyldt .
d. Praktisk / musiske fag placeres så vidt muligt spredt hen over ugen .
• Elevskema:
a. Skemaet for Børnehaveklasse -3. klasse følger åbningstiderne i DUS
b. Fagene så vidt muligt jævnt fordelt på ugens dage .
Godkendt af Skolebestyrelsen skoleåret 2023-2024.