Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Fagfordeling og skemalægning

Princip for fagfordeling og skemalægning

Fagfordeling

Det bærende princip i fagfordelingen er elevens tarv. 
-Lærernes kvalifikationer danner grundlaget for fagfordelingen, idet det tilstræbes, at faglærere har linjefagsuddannelse eller tilsvarende kvalifikationer i det fag, de underviser i. 
-Vi tilstræber, at man ikke varetager mere end ét klasselærer-hverv. 
-Der er mulighed for at bruge modellen for tovholder/kontaktlærer på alle skolens klassetrin.
-Det tilstræbes, at færrest mulige lærere underviser i mere end en fase.

Skemalægning 
Det bærende princip er elevens tarv, men derudover ønskes følgende forhold omkring pædagogisk hensyn, elevskemaet og lærerskemaet i størst muligt omfang tilgodeset.

• Pædagogiske hensyn: 
a. Klasselæreren har undervisning i sin klasse så mange ugedage som muligt . 
b. Ønsker om dobbelttimer / enkelttimer søges opfyldt . 
c. Ønsker om parallellægning af timer for at kunne samarbejde på tværs af klasser søges opfyldt . 
d. Praktisk / musiske fag placeres så vidt muligt spredt hen over ugen .

• Elevskema: 
a. Skemaet for Børnehaveklasse -3. klasse følger åbningstiderne i DUS 
b. Fagene så vidt muligt jævnt fordelt på ugens dage .

Godkendt af Skolebestyrelsen skoleåret 2023-2024.