Om Kongerslev Skole

Velkommen

Kongerslev Skole byder dig velkommen på vores hjemmeside.

Med denne hjemmeside er det skolens ønske at styrke vores kommunikation med alle vore samarbejdspartnere – ikke mindst vore forældre. Desuden er det tanken, at du skal kunne finde den information, du har brug for om skolen – uanset om du er elev, forældre, ansat eller på anden måde har interesse i vores skole.

Kongerslev Skole har også en facebookside. Den findes der link til på hjemmesidens forside. Den primære kontakt mellem forældre og skole foregår igennem et system ved navn Aula. Der er også link til Aula på forsiden. Ønsker du dialog med skolen, er du velkommen til at ringe på 98331350 eller komme forbi kontoret. Vi modtager gerne ideer, forslag og spørgsmål til skolen på: kongerslevskole@aalborg.dk

Om skolen

Kongerslev Skole ligger i Østhimmerland, ca. 20 kilometer sydøst for Aalborg, på kanten af  Lille Vildmose. Der er 20 minutters kørsel til skolen fra den østlige del af Aalborg.

Der går cirka 200 elever på skolen fordelt på 11 klasser fra 0. klasse til 9. klasse. Skolen har 35 medarbejdere, hvoraf de 20 er lærere. Desuden er der tilknyttet en DUS (Skole-/fritidsordning)

Skolen er i ét plan og har gennemgået en omfattende modernisering og tilbygning, så den nu fremstår som en tip-top-moderne skole med meget store og lyse klasseværelser med mulighed for anvendelse af varierede organisationsformer og undervisningsmetoder. Faglokalerne er veludstyrede og ligeledes moderniserede.  Skolen vægter anvendelse af IT i undervisningen højt og har udstyret flere faglokaler og alle klasseværelser fra 0.-9. klasse med elektroniske tavler.

Vi har en samlingssal, hvor alle elever og lærere mødes til morgensang en gang om ugen. Desuden har vi 2 store fællesområder, hvor eleverne kan opholde sig i frikvartererne foruden i klasseværelserne.

Skolen er beliggende i naturskønne omgivelser med masser af grønne områder omkring skolen. Den nærliggende idrætshal anvendes i idrætsundervisningen. Skolen ligger i cykelafstand til Lille Vildmose og det nye Vildmosecenter. Desuden er byens Aktivitetspark beliggende ved siden af skolen, og vi benytter denne til aktiviteter i undervisningen.
Kongerslev Skole har også en facebook side.

Hvis du kommer i bil

Kør mod byens eneste store vejkryds. Du ser her SuperBrugsen. Kør herefter 200 meter op ad Kongensgade i retning mod Nr. Kongerslev, her finder du skolen på venstre hånd. Du kan se skolen fra vejen, og her finder du også parkeringspladsen.

Hvis du kommer med bus

Busserne stopper i nærheden af skolen. Der kan køres med rute 55 og telebus nummer 401.

Det henstilles til forældre at sætte deres børn af i rundkørslen i skolegården.

Trafiksikkerheden ved skolen

Vejen ved skolen er sikret med hastighedsdæmpende foranstaltninger og skiltning.